6 darmowych narzędzi do organizacji zadań

Po co mi to?

Umysł funkcjonuje lepiej, gdy jest oczyszczony z zalegających zadań do wykonania. Im więcej będziesz myślał o tym, co miałeś zrobić, a na co nie znalazłeś czasu, tym mniej pozostanie Ci siły na tworzenie kolejnych planów. Organizując swoje zadania ważne jest żebyś nie trzymał wszystkich spraw w głowie.

Wymarzony system

Zwykle, dopiero gdy bałagan zaległości zaczyna się nawarstwiać, tworzymy sobie notatki i checklisty. Reagujemy za późno. A teraz wyobraź sobie taki idealny system, w którym automatycznie zapisywane są wszystkie Twoje zadania. Gdy do niego spojrzysz, będziesz wiedział co musisz w danej chwili zrobić. Kiedy powinieneś: przesłać wskazania liczników, omówić z szefem kolejny projekt, kupić baterie do latarki, zabrać córkę do dentysty czy wymienić w kuchni żarówki na ledy.

Dzięki takiemu systemowi wiele możesz zyskać

Zyskujesz nie tylko wzrost efektywności. Przede wszystkim zrzucasz z siebie wszystkie myśli niedające spokoju. Możesz stworzyć taki system samodzielnie i zupełnie za darmo. Wystarczy, że wybierzesz odpowiadające Ci narzędzia i zaczniesz to robić.

Poniżej opisałem kilka narzędzi, z których sam korzystam lub korzystałem. Szczególnie polecam ostatnie.

1. Evernote

Link do oficjalnej strony produktu

To narzędzie z pewnością jest w stanie zapewnić Ci wszystko, czego potrzebujesz do organizacji zadań. Występuje w wersji webowej oraz jako aplikacja offline. Wersja darmowa ogranicza ilość urządzeń do dwóch, co jednak daje Ci pełną swobodę w korzystaniu z telefonu i jednego komputera jednocześnie. Możesz tworzyć wiele notatników, dodawać zdjęcia, dokumenty, notatki głosowe. Ponadto notatki możesz udostępniać innym użytkownikom. Wszystko jest schludne. Zarówno na telefonie, jak i komputerze pracuje się wygodnie.

2. Dropbox

Link do oficjalnej strony produktu

Dropbox jest Twoim wirtualnym dyskiem służącym do przechowywania plików. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę, że to darmowe narzędzie ma także ciekawe funkcje poprawiające osobistą organizację. Jeżeli na przykład fotografujesz telefonem dokumenty, notatki, wizytówki, produkty w sklepie do kupienia w przyszłości, możesz ustawić automatyczne przesyłanie plików do folderu na dysku. Od czasu do czasu czyścisz swój telefon żeby nie ograniczać pamięci, a na komputerze wrzucasz zdjęcia do podfolderów. Proste, a jakie efektywne! Drugą, oczywistą, aczkolwiek bardzo praktyczną funkcją, jest dostępność twoich plików i notatek wszędzie na świecie. Jeżeli planujesz wyjazd na wakacje i masz do wzięcia: listę miejsc do zwiedzenia, ceny paliw w różnych krajach, adresy znajomych do wysłania kartki, ubezpieczenia itp. Wrzucasz wszystko na Dropboxa i masz to zawsze w swoim smartfonie, a także każdym innym urządzeniu z dostępem do internetu. Nie musisz o tym pamiętać.

 

3. Sticky Notes

Jeżeli korzystasz z komputera z systemem Windows koniecznie sprawdź Sticky Notes. Te małe niepozorne karteczki są w stanie uratować niejeden Twój projekt. Dużą zaletą jest maksymalna prostota i łatwość korzystania. Karteczki widnieją na pulpicie przypominając Ci o Twoich zadaniach za każdym razem, gdy tylko spojrzysz w monitor. Sprawdź sam.

 

4. Google sheets

Link do oficjalnej strony produktu

Jest to produkt stworzony jako alternatywa dla pakietów office. Działa on jednak trybie online i jest integrowany z Twoim kontem gmail. Możesz z powodzeniem tworzyć listy zadań, projekty, plany w edytorach tekstowych, a także arkuszach danych. Wszystko oczywiście możesz udostępniać i pracować w grupie nad jednym plikiem. Bez problemu wygenerujesz wykres postępu prac nad projektem. Nieocenioną zaletą tego narzędzia jest możliwość doinstalowania darmowych rozszerzeń. W ten sposób zanotujesz bardziej złożone obliczenia matematyczne lub utrwalisz melodię notacją muzyczną.

5.Google Calendar

Link do oficjalnej strony produktu

Jeżeli mowa o organizacji zadań to nie może zabraknąć kalendarza. Google Calendar jest rozwiązaniem na tyle uniwersalnym, że będziesz mieć do niego dostęp niezależnie od typu i marki urządzenia. Z pewnością nie zdziwi Cię to, że możesz w nim tworzyć wydarzenia, przypomnienia i krótkie opisy. Przydatną funkcją jest możliwość stworzenia kilku kalendarzy, np. dla spraw rodzinnych i zawodowych oraz wyznaczanie celów.

6.Google Keep

Link do oficjalnej strony produktu

Najlepsze zostawiłem na koniec. Narzędzie Keep od Googla to moim zdaniem rozwiązanie bezkonkurencjne. Dobry kompromis między prostotą, a funkcjonalnością. Oprócz zwykłych notatek dobrze działa notowanie głosem, tworzenie rysunków i dodawanie zdjęć. Nadaje się do bardzo szybkich, krótkich tekstów, jak i do obszerniejszych (dostosowuje wielkość czcionki). Jednym kliknięciem można dodać checklistę, a co najważniejsze, bardzo prosto można ustawić przypomnienie, które synchronizuje się z Google Calendar. Wszystko, na czym mi zależy działa tutaj bez zarzutu, a przy tym jest maksymalnie proste i ładne.

 

 

Na koniec

To tyle. Oczywiście pamiętaj, że musisz wybrać to, co dla Ciebie najlepsze. Nie zapominaj jednak aby sprawdzać nowe rozwiązania i je testować. Ktoś to wymyślił w celu zwiększania Twojej efektywności. Korzystaj!

Jeżeli używasz innych narzędzi lub masz ciekawe sposoby organizowania zadań, zwiększ wartość tego wpisu i podziel się wiedzą w komentarzu.

 

Przeczytaj także: Podpisywanie umów

Podziel się wiedzą!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
  • Z Google Keep regularnie korzystam, także trafione! 🙂

    • Admin_janek

      Nie ma prostszego i bardziej zoptymalizowanego narzędzia 😉

  • Pingback: Jak zorganizować miejsce pracy aby pracować efektywniej – Przeczytałem.PL()

  • Super, zaraz poznam evernote, resztę narzędzi znałam! Dzięki za artykuł! 🙂

    • PrzeczytałemPL

      Evernote warto znać. Pomimo ograniczeń dla wersji darmowych, jest to narzędzie bardzo funkcjonalne. Nadaje się raczej do dłuższych i bardziej obszernych notatek. Bez problemu korzystałem na telefonie i komputerze jednocześnie. Synchronizacja bez zarzutów;)