Nigdy nie krytykuj

nigdy nie krytykuj

Jest jedna rzecz, którą musisz wiedzieć: Ludzie w 99% nie dostrzegają swojej winy. Potwierdzają to tłumaczenia największych zbrodniarzy w historii.

Wynika z tego istotna rzecz.
Krytykowanie nie przynosi rezultatu. Sprawia tylko, że druga strona zaczyna się bronić i usprawiedliwiać. Skoro ona jest bez winy, to oczywiste dla niej, że błąd leży po stronie oskarżyciela. Po takim wniosku najprawdopodobniej nastąpi kontratak, a to już prowadzi do  otwartej wojny.

Nawet jeżeli jesteś przekonany, że masz rację, pamiętaj, że ludzie nie kierują się logiką tylko emocjami. Zamiast krytykować raczej staraj się zrozumieć przyczyny złego postępowania.

Zapamiętaj:

“Nie powiem źle o nikim, a będę mówił wszystko dobre, co wiem o każdym”

Przeczytaj także: Reguła wzajemności

Podziel się wiedzą!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
  • Pingback: 4-godzinny tydzień pracy - Timothy Ferriss - Przeczytałem.PL()

  • To prawda, i przyznam to po sobie. Zazwyczaj jak ktoś agresywnie wytyka mi błąd, to nawet nie zastanawiam się czy ma rację czy nie, tylko z góry zakładam, że nie ma, o czym komunikuję swoją (też raczej niezbyt miłą) odpowiedzią. I po tym, zamiast do konstruktywnej rozmowy, częściej dochodzi do kłótni 😐

    • Admin_janek

      Czasem ciężko powstrzymać nerwy żeby pokornie wysłuchać krytyki. Warto jednak zastanowić się nad negatywną opinią na nasz temat. Przecież o wiele bardziej wartościowe dla nas jest przyjmować informacje niż je dawać. Jest to kolejny powód, dla którego krytykowanie nie jest opłacalne. Krytykowanie jest oddawaniem informacji i to w sposób beznadziejny i nieskuteczny.